tjagglarna

jag är en relativt lugn o civiliserad person
blir inte provocerad i onödan
orättvisor o maktmissbruk o övergrepp o korkighet hos de som får bestämma kan förvisso göra mig galen milt sagt
annars ganska lugn
fast det finns en sak
ett beteende
som får mig att behöva bita ihop o djupandas
en ganska liten o trivial företeelse kan tyckas
men omåttligt provocerande
det handlar om det så kallade
tuggummitjagglandet
för oinvigda i ämnet kan jag göra en kort förklaring
man tuggar tuggummi med öppen mun
(här finns olika grader av öppenhet, alla lika illa)
så att smaskiga (inte i positiv mening) smällande otrevliga ljud uppstår o saliven stänker
lika hemskt i alla åldrar
men blir inte lättare att tåla i stigande ålder hos tjagglaren
när jag tänker efter så tror jag denna reaktion hos mig är ett fadersarv
ett arv jag tror jag ska fortsätta vårda
även då jag måste säga att jag förvånas lite av min starka
nästan fysiska reaktion
över företeelsen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0