en komplimang

brukar då o då skänka mina vänner en liten gåva av ord
inte mina egna ord
men med omsorg utvalda av mig
o med kärlek reflekterade av mig
dessa ord kommer från djupet av ernst
ord som blir vad man gör dem till
i sitt hjärta o i sin tankeverkstad
ord som kan vara glättiga o roliga
ord som kan vara filosofiska o spegla livets djup o gåta
oftast blir det till det mer livsfilosofiska i min tankevärld
nu känner jag att stunden är inne för ernst
att få göra ett avtryck
även här
i min förvirrade bloggvärld

"Är den galen eller är den bara vacker? Jag tycker nog att den är både och."

vem skulle inte glädja sig åt en sån komplimang?
i alla fall jag skulle bli glad i magen av det
galen o vacker :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0