nej tack

man kan nog inte säga hur man skulle reagera förän man är där
och jag hoppas vid gud att jag aldrig kommer behöva vara där
men jag funderar lite på hur jag skulle reagera om någon i min närhet blev mördad
hur skulle jag förhålla mig till mördaren?
skulle jag vilja se henne eller honom död
eller hur skulle jag tänka
jag tror här och nu att jag inte skulle vilja döda tillbaka
eller att någon annan dödar tillbaka
men jag skulle med all säkerhet vilja att hon eller han fick sitta bakom lås och bom för alltid
och få hjälp att inse vad hon eller han gjort
men det där med dödsstraff är inte min grej
men hur man bara kan få 18 års fängelse när man dödat sin sjuåring med sjutton knivhugg
det övergår mitt förstånd
eller så är det tillräckligt
jag vet inte
fy vilka svåra frågor
jag kan nog tycka det är lite mesigt med de svenska straffen för mord och våldtäkter och misshandel osv
men dödsstraff?
nej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0