kronor och ören

Nu känns det ganska bra.
För jag har gått igenom min ekonomi.
Lagt in räkningar för betalning.
Kollat över konton.
Planerat sparandet.
Ja, sånt där smått och gott.
Skönt med något man faktiskt kan påverka själv.
Något så när i alla fall.
Så länge man har jobb och får pengar i fickan.
Eller har en buffert så man överlever.
För jag kan ju styra mina utgifter.
Jag kan påverka.
Jag kan bestämma vem som ska ha mina pengar.
Det är så mycket annat jag inte kan påverka.
Arbetssituaion.
Kärlekssituation.
Hormoner.
Sjukdomar.
Galna människor.
Människor på högre positioner som inte vet vad de sysslar med.
Lagar och förodningar och bestämmelser.
osv osv
Men mina stackars kronor och ören.
De kan jag ha lite koll över.
Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0