passar allt

lyssnar alltid mycket på musik
och är en allätare i stort sett
mycket varierar efter humör och själens behov
men så finns det de som passar allt
de som dyker upp både till skratt och gråt
både till hopp och förtvivlan
och där bland den lilla skaran finns
cajsa stina
hon har funnits där så länge jag kan minnas
från socker knäckebröd & choklad
nej
hon har ju inte funnits här
hos mig
på riktigt
fast det är ju trist
för hon är nog någon jag skulle trivas med
de samtalen skulle jag se fram emot
hon är nog en person man kan sitta tyst med också inbillar jag mig
men i alla fall
jag är alltså inte vän med cajsa stina
fast det vore ju en välsignelse
ännu en diamant i mitt dyrbara vänarmband
men hon har alltid funnits här med sina sånger
och jag har gråtit och skrattat
längtat och hoppats
glatt mig och skrålat med
och nu sitter jag här och lyssnar i en salig röra av känslor
hopp
längtan
förvirring
frågor
misstro
sorgsna leenden
varma leenden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0