våtdräkt

hamnade mitt i ett triatlonlopp under min förmiddagspromenad
på ett sätt är det imponerande att de klarar av det
på ett sätt är det lite oroväckande att det finns så många människor som anmäler sig till såna galenskaper
simma cykla springa
och inga korta avstånd
jag såg mest när de simmade
såg oerhört jobbigt ut
men jag funderar på om inte den största utmaningen i tävlingen är att få på och av våtdräkten
det är ingen barnlek minsann
under min promenad såg jag också många andra som var ute på promenad
promenader av olika slag
man ser ganska tydligt på personers gångstil vilka som är ute för att de gillar det och för att må bra
och vilka som gör det för att jaga kalorier och skrämma bort kilon
det är något med stilen
både hur de tar ut stegen
och vad de gör med armarna
ja sen behöver ju inte att det är skönt och att man vill må bra utesluta att man tappar något litet kilo
men en del har bara en sak för blicken
det ser liksom inte så kul ut då
de kämpar liksom lite för mycket
såg också tre kvinnor som inte mådde bra någonstans
de var så magra så det var otäckt att se
och de går verkligen på ett speciellt sätt
tar i med hela kroppen
svänger med armarna så det viner om öronen
det är synd om människorna
själv gick jag i sakta mak och testade lungkapaciteten efter några dagars förkylning
gick ganska bra
men jag blev varm
missbedömde nog temperaturen lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0