plötsligt händer det

fick en glad överraskning idag
för ett år sedan lite drygt sålde jag min lägenhet
och köpte en ny
sparade lite pengar från vinsten (den välsignade vinsten som jag aldrig vågade hoppas på)
och använde det bland annat till mitt välsignade friår
och som jag ska ha att leva av om jag inte orkar jobba hela tiden
eller nåt
och då säger ju farbror/tant skatteverket att
"ajaj, alla de pengarna får du inte ha kvar, ge mig! ge mig!"
och jag hade räknat ut hur många pengar farbror/tant skatteverket ville ha
och jag har sparat dessa pengar på ett konto länge
de har liksom legat där och retat mig
"här är vi. du får inte använda oss. hahaha..."
och så deklarerade jag
och fyllde i alla uppgifter
och tänkte och räknade att nu ska jag betala alla de här pengarna
och så har jag väntat på att sluträkningen ska komma
så jag kan få betala in de där försmädliga pengarna
så de ska sluta reta mig
syns inte finns inte
idag när själva sluträkningen från farbror/tant skatteverket kommer
så säger de att
"vi vill bara ha så här många pengar av dig"
så nu står jag här och har helt plötsligt i alla fall ganska mycket pengar över på kontot
inte mängder med pengar
men ändå ganska många pengar
som säger
"här är vi. du får använda oss så mycket du vill"
där ser man
kanske kan en resa till NYC framåt våren bli lite aktuell ändå
vem vet
eller så blir det extra fin färg på väggarna
vem vet
är inte van vid att det är på det här sättet
att man får behålla mer än man trodde
brukar ju oftast vara tvärtom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0