bad

igår kväll gjorde jag och en vän ett bus
ett ganska olagligt bus egentligen
men...
det drabbade ingen fattig
tror jag
hoppas jag
vi var på födelsedagsbio
vännen fyllde år
hurra hurra hurra hurraaaa
och när vår film var slut och toalettbesök avklarat
(toaletten var precis utanför salongen)
så stod dörren öppen till en annan salong
människor gick in där
vi tittade på varandra
ska vi???
ja vi ska
så vi gick in och satte oss på kanten vid ingången
går det så går det
och ingen ville ha våra platser
så vi satt kvar
såg än en gång bioreklamen
visste inte vilken film vi skulle få se
försökte gissa med hjälp av trailrarna (eller vad tusan det heter)
(i USA heter det preview i alla fall konstaterade vi)
men det blev en glad överraskning när filmen började
en komedi som faktiskt var riktigt rolig
rubbad men rolig
så trots att vi var busiga så fick vi en trevlig film till
den kunde ju varit dålig
som straff
ja, på något sätt så hoppar väl synden upp och biter mig i rumpan
men men
det var roligt så länge det varade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0