svårt svårare val

Jo alltså.
Det här med valet.
Det är svårt.
Men i alla fall.
Såg en valaffisch med de fyra partiledarna i det "röda blocket" i dag på väg hem.
Den gjorde mig lite konfunderad.
Den reklambyrån hade inte riktigt lyckats tycker jag.
För de fyra partiledarna ser alla sura ut och svåra att nå och ointresserade.
Och alla tittar åt sitt eget håll.
De ska väl visa att de kan sammarbeta och går gemensamt liksom.
Det är väl det som är vitsen.
Annars hade de ju lika gärna kunnat vara på varsin affisch.
Jag fick i alla fall inte något förtroende för det sammarbetet när jag såg den bilden.
Det här med valet.
Det är svårt.
Och varför ska ALLA envisas med att peka på varandras fel och misslyckanden hela tiden.
Som himla ettakluttare i skolan.
Visa vad NI gör RÄTT istället.
Det här med valet.
Det är svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0