politik - komik

Jag är inte politiskt aktiv och jag vet knappt ens vilket/vilka partier jag gillar och inte gillar.
Men jag måste ändå kommentera oppositionspartiernas inställning.
Socialdemorkaterna ska skrota RUTavdraget när de får makten.
De HATAR RUTavdraget.
Men topppolitkerna i socialdemorkaterna använder sig av avdraget i fråga.
Lars Ohly (v) hatar friskolor.
Han ska skrota friskolorna när han han får makten.
Men hans barn går i friskola.
Är det inte lite komiskt så säg.
Eller skrämmande.
I mina öron låter det som att de inte vet vad de pratar om och inte har något vettigt att komma med i frågan i fråga.
Men vad vet jag.
Jag är ju bara en liten vanlig människa med baralitetankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0