kräks på mattan

En massa färjor har tydligen suttit fast i isen igår och inatt. De gick ut trots att sjöfartsverket varnat och sagt att de inte ska gå ut. Femtio färjor har visst suttit där i isen och inte kommit någon vart. Sjöfartsverksmannen har uttalat sig och säger lite fint diplomatiskt att "det beror nog på brist på rutin". Jag säger att det beror på dumsnåla rederier som vill få iväg sina passagerare till varje pris så att de köper en massa taxfree så rederierna lever gott. Sen klagar rederierna på att det är för få isbrytare och att "vi tar för givet att det ska gå att ta sig fram".
Nej, jag föredrar flyget.
Inte för att flygbolagen är mindre pengakåta.
Men jag gillar inte att åka så där stora båtar.
Med äckliga heltäckningsmattor.
Varför har man heltäckningsmattor på ställen där så många är så fulla och kräks så mycket och kissar där de kommer åt? Är det logik det?
Fast nu var det ju ett bra tag sen jag åkte färja, kanske har hänt saker på mattfronten sen dess.
Jag tänker inte undersöka saken på ett bra tag, så länge jag slipper.
Men man ska ju aldrig säga aldrig.
En vacker dag sitter jag kanske där på en kryssning.
Men jag har väldigt svårt att tro det just nu.

Kommentarer
Postat av: Mammahelatiden

Men mattorna har lämpliga mönster iallafall: brungröna diffusa mönster med prickar och ränder ...

2010-03-06 @ 12:27:10
URL: http://mammahelatiden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0