se mig se mig se! de ser på mig

Såg några bilder från the Wedding.
Daniel och Viktorias wedding.
Såg bilder när gästerna kommer och går in i kyrkan.
Alla går smidgit in.
Någon kunglighet som folket ropar efter vinkar någon gång innan de går in i kyrkan.
Så kommer utbildningsminister Carl Bildt.
Och hans fru Anna-Maria Corazza Bildt.
Carl flyter på på vägen in i kyrkan.
Men frugan vill inte riktigt flyta på.
Hon vill vinka.
Hon vill glänsa.
Hon vill stå i strålkastarljuset.
Hon stannar flera gånger.
Carl Bildt fortsätter gå och drar i hennes arm.
Hon stannar.
Tittar sig omkring.
Vinkar.
Vinkar.
Carl Bildt drar och vill in i kyrkan.
Hon stannar.
Vänder sig om.
Tittar sig omkring.
Vinkar och vinkar.
Carl Bildt flyter på och vill in i kyrkan.
Jag tror ju inte att det var Carl Bildts fru som folk hade kommit dit för att se vinka.
De ville nog se uppklädda kungligheter från olika länder.
Men Anna-Maria Corazza Bildt, hon ville synas och glänsa.
Ja, det kan hon väl få låtsas att hon gjorde.
Men det såg ganska komiskt ut.
Och kanske lite sorgligt.
Wanna bes är aldrig så upplyftande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0