kändisarna vs de vanliga

Börje Salming ska ge ut en kokbok.
Jag säger inte att han inte kan laga mat.
Men ponera att till exempel min bror skulle vara hundra gånger bättre på att laga mat eller grilla än Börje Salming.
Skulle han få ge ut en kokbok då?
Troligtvis inte.
För marknaden är mättad.
Men...
När man ÄR någon.
När man är kändis.
DÅ finns det hur mycket marknad som helst att ge ut böcker i alla dess former.
Det gäller inte bara Börje Salming.
Han var bara det senast exemplet jag såg.
Är det inte lite sorgligt att personer som verkligen har kunskaper och gåvor och som vet mycket om något inte får chansen att visa det och till exempel ge ut en bok, som säkert många skulle ha mycket glädje av, bara för att de inte är så kallade kändisar?
Och så får kändisar ge ut både det ena och det andra, utan att kunna ett skit (ja, jag säger inte att alla inte kan något, men ofta är det så) bara för att de lyckats bli kända för något annat.
Fram för de "vanliga" människorna säger jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0