bestämt mig

Influensaförkylning är trååååååkigt.
Vara lite lagom sjuk någon gång ibland så man får vara hemma och bara vara kan vara skönt.
Vara hostig, febrik, snorig, svullen i öron och bihålor, trött, tung i en vecka är inte skönt.
Det är trååååååååååååkigt.
Igår var jag hos en vän som också är lite krasslig och down och vi åt lyxhusmanskostlunch och pratade och satt i solen på balkongen.
Då kändes det ganska bra att vara sjuk igen.
Man ska inte vara sjuk ensam.
Man ska vara sjuk tillsammans.
Det är mycket roligare.
Irriterande när man tror man är på friskhetsvägen.
Och så visar det sig att det inte alls är som man tror.
Men snart ska jag ut och hämta luft och solljus.
Sen SKA jag vara frisk.
Det har jag bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0