förvåning - eller inte

Igår när jag skulle åka till jobbet och stod på tunnelbaneperrongen så blev jag lite överraskad.
När tåget kom in så står det en kille mellan två vagnar.
Han har alltså inte brytt sig om att gå in i vagnen utan åker utanför vagnen.
Så hoppar han av som om inget hänt.
Jag tycker ju att han är en av de mest korkade och dumdristiga och livsfarliga och idiotiska personer jag träffat på.
Hur dum får man vara?
Visserligen är det väl bara med sitt eget liv han leker.
Men i alla fall.
Det är ju inte det att han är för snål.
För han måste ju ta sig igenom spärrarna oavsett om han ska åka i eller utanför vagnen.
Och det var inte ens en osnuten tonåring som kanske inte hunnit lära sig att det inte är ok att göra så än.
Han var trettio plus.
Ja, man slutar aldrig förvånas, samtidigt som man inte förvånas för något längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0