vem? varför? hur?

Idag har jag gått och förundrats över att jag sett så många människor med en sån där "spik"matta under armen, eller i väskan. Oroväckande många har gått runt på stan med dessa underliga tingestar. De verkar vara på högsta modet (precis sånt som jag blir helt avtänd av, när alla andra har något eller gör något eller läser något eller lyssnar på något - då vill inte jag). Denna koncentration av mattor i min närhet gjorde mig som sagt förundrad, och lite orolig.
Så fick jag mitt svar på gåtan.
Man har idag slagit världsrekord i spikmattsliggning. Ja, du läste rätt. 2558 människor har idag legat på en spikmatta (ja, inte samma matta utan var och en har haft sin egen) på samma plats på samma gång. Och det, mina vänner, är VÄRLDSREKORD! Nu när jag fått svaret på gåtan så hopar sig ju andra frågor... vem räknade alla dessa människor? vem kommer på idén att slå ett världsrekord i spikmattsliggning? vem tävlar man emot? började värlsdrekordet med EN person på mattan och växte sedan succesivt en person i taget? vem ska anta utmaningen och försöka slå rekordet? vem i hela världen är det som går och lägger sig på sin spikmatta på Gärdet tillsmmans med 2557 andra personer?


Kommentarer
Postat av: Mammahelatiden

Hehe. Där fick vi svaret. Menb också en mängd frågor. Alla lika svåra att svara på. Det största frågan är kanske hur många spikar det går åt till 2558 spikmattor?

2009-08-16 @ 21:03:35
URL: http://mammahelatiden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0