DÄR är bajset

I går kväll ringde telefonen.
Får vi komma och bajsa hos dig?
Kanske inte det mest vanliga samtalet man kan få.
Men det var välkommet ändå.
När en tvååring måste bajsa så får man ställa upp.
Så satt favoritskrutttjejen där på toaletten och bajsade.
Lääääänge.
Hon satt och konverserade med sin pappa under tiden.
Jag satt och konverserade med mamman i telefonen och gav lägesrapport.
Efter ett tag hör jag den, Sången.
Släpp ut bajset!
Släpp ut bajset!
Släpp ut bajset!
Så vänder hon sig ner och tittar ner i toaletten.
DÄR är bajset!
Utbrister hon glatt.
Så går hon igenom spol och tvättcermonin.
Och så får jag en kram och en rapport om älgarna på Skansen.
Sen åker de hem.
Nöjda och glada.
Och jag har fått en ljuspunkt att glädja mig åt under resten av kvällen.
Och när jag ska sova så nynnar jag på en sång.
Släpp ut bajset!
Släpp ut bajset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0