best of frank

det är nytt år
och det kommer att bli ett gott år
säkert många tårar och mycket helvetesstunder
men i det stora hela
ett gott nytt år
jag tror det
kärleksåret som jag kallar det :)

jag vill börja året med en underbar text inom mig
det bästa som Frank Ådahl har gjort
en text full av
värme
kärlek
förlåtelse
förståelse
börjaomigen
tyckomdigsjälv
duärvärdefull
och mycket mer
fast utan floskler och naivitet

det bästa du kan göra är att lyssna på orden med Franks egna underbara röst
annars kan du läsa texten här och suga i dig
du får själv avgöra vem som säger det till dig
jag har min bild klar
om än svajande och full av tvivel ibland
men ändå sann för mig

En vanlig människa av Frank Ådahl

Vänd dig inte bort
Visa vem du är
Göm inte dina nederlag
Glöm inte att du är en vanlig människa
Och jag behöver dig


Så ge mig dina fel
Ge mig dina svek
Och sorgen i dina anletsdrag
Glöm inte att du är en vanlig människa
Och att jag älskar dig


Så res dig torka tårarna
Ta nya tag
Du har så mycket kvar att ge
Du har så många underbara vägar att vandra
Och jag vill visa dig
Hur högt jag älskar dig


Så vänd dig inte bort
Nej visa vem du är
Göm inte dina nederlag
Glöm inte att du är en vanlig människa
Och jag behöver dig


Och att jag älskar dig


Kommentarer
Postat av: Mammahelatiden

Underbar text. Underbar!

2012-01-01 @ 22:43:09
URL: http://mammahelatiden.blogspot.com
Postat av: Jen

Texten värmde hela min själ. Tack för den!

2012-01-03 @ 17:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0