budgetslutledningsförmåga

Förra veckan på jobbet sätts ett nytt toalock med medföljande toaring fast på toaletten. Lock och ring är av något billigt hårt material och det är inte anpassat i storlek och proportioner för den gamla toalettmodellen anno 1960. Jag tänker: Intressant. Ska bli spännande att se hur länge det här locket håller (då det pressats ner i hål som inte passar alls och det blir spänningar i den hårda plasten). En dag senare: det är en stor spricka i ringen (som av någon outgrundlig anledning tejpas med silvertejp, som ju visserligen är svaret på alla problem i hela världen). Idag kommer vaktmästare med nytt lock (av samma modell). När det är fastsatt säger kollega "så bra, nu är det helt". Varpå vaktmästare säger: "ja, nu ska det hålla hoppas jag, undrar vad som hände med det förra?". Jag: (inne i huvudet) "jag vet jag vet jag vet!!!" Undrar hur många dagar det nya locket håller... funderar på att satsa lite pengar på två dagar. Intressant med budgetlösningar. Lika intressant som vissa människors slutledningsförmåga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0