känna en kändis

Kändisar.
De finns ju överallt.
Men jag har tänkt på att det är ytterst sällan.
För att inte säga aldrig.
Som man träffar på någon som KÄNNER en kändis.
Som UMGÅS med en kändis.
Som refererar till en kändis som en naturlig del i sitt vardagliga liv.
Det är klart att det måste finnas såna personer.
Kändisar är ju vanliga personer som alla andra.
Och de måste väl umgås med någon mer än andra kändisar.
Men jag har mig veteligen ingen sån person i min bekantskapskrets.
Visst, man kan gå till samma tandläkare eller bo granne, eller ha barn i samma skola eller handla i samma närbutik.
Men att känna kändisen ifråga, det existerar inte.
Är det bara jag som tänkt på detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0